Afspraak maken, wijzigen of afzeggen
Als u een uitnodiging heeft ontvangen, kunt u zelf een afspraak maken, verzetten of afzeggen. Dit kunt u doen via de afspraakmodule in Mijn Bevolkingsonderzoek. Klik op deze link en u kunt inloggen in uw Digid omgeving.
Heeft u nog vragen? Of heeft u een uitnodiging ontvangen en lukt het niet om de afspraak te maken, verzetten of af te zeggen? Of bent u rolstoelafhankelijk, kunt u niet goed (trap)lopen en/of kunt u niet goed staan? Neem dan contact op met onze informatielijn.
Bevestiging per e-mail en SMS-herinnering
U kunt er bij het maken of verzetten van een afspraak voor kiezen om de afspraakbevestiging per e-mail te ontvangen. Ook kunt u kiezen voor een herinnering van de afspraak per SMS. U kunt deze voorkeuren doorgeven als u een afspraak maakt of verzet via Mijn Bevolkingsonderzoek of als u een afspraak maakt via de informatielijn.
Uw uitnodiging komt later
Het is voorlopig niet mogelijk om vrouwen elke 2 jaar uit te nodigen voor het bevolkingsonderzoek borstkanker. Dit komt door een tekort aan personeel. Daarom is besloten de periode tussen 2 uitnodigingen tijdelijk te verlengen naar maximaal 3 jaar. Het later uitnodigen zal enkele jaren duren. Als we voldoende nieuwe medewerkers hebben opgeleid, kunnen we onze cliënten weer iedere 2 jaar uitnodigen.
Borstonderzoek in andere plaats
Het bevolkingsonderzoek moet voor alle vrouwen in Nederland gelijk zijn. Dat is op dit moment niet het geval. In de ene regio moeten vrouwen (veel) langer wachten op het borstonderzoek dan in een andere regio. Om de regionale verschillen te verkleinen, hebben wij de inzet van de mobiele onderzoekscentra anders ingepland. Voor een aantal plaatsen in Nederland betekent dat dat we onze cliënten op een andere locatie uitnodigen voor het onderzoek. Is dit voor u het geval? Het voordeel hiervan is dat u minder lang hoeft te wachten op het borstonderzoek. Het kan echter wel betekenen dat u verder en langer moeten reizen naar het onderzoekscentrum dan u gewend bent.
Hieronder geven we aan in welke plaatsen we onze cliënten op een andere locatie uitnodigen voor het onderzoek
Let op:
- Woont u in Amersfoort en lukt het niet om een afspraak te maken of te verzetten via Mijn Bevolkingsonderzoek? Bel dan onze informatielijn.